2014. augusztus 5., kedd

Élménybeszámoló: Görögország, Lefkada

Tejszínhab kérésére (csodás blogját ITT találjátok) egy rövid élménybeszámolót írok az idei nyaralásról. :)

Idén negyedjére utaztunk Lefkadara, ami Debrecentől kb 1500 km-re található. Minden évben autóval mentünk, mert ennek a csodás szigetnek számos gyönyörű partja van, amit csak autóval lehet megközelíteni.
Eddig jó pár helyen voltunk Görögországban, de ennél a szigetnél gyönyörűbb partokat sehol sem találtunk, így inkább minden évben visszatérünk.

Nagyon sok kisebb part van, de ezek közül is kiemelkedik 4 nagyobb part, ami a következő: Porto Katsiki (ez a világ 24. legszebb partja), Egremni, Gialos és Kathisma.
Ezek a partok gyorsan mélyülnek, így jól kell tudni úszni. Idén nekünk szinte végig hullámos volt, de hihetetlenül lehetett élvezni, mint egy örök hullámmedence. :D
A sziget másik oldalán viszont családbarát partok vannak, ugyanis lassan mélyülnek és csendes a víz, de közel sem olyan gyönyörű a tengerpart, mint amerre mi jártunk.

FONTOS: Semmit nem szerkesztettem a színeken, minden valóban ilyen kék!:)

Egremni tengerpartján idén csak 1x voltunk, mert hát ahhoz, hogy lejuss a parkolóból a partra, kemény 350 lépcső megtétele a feladat, ami visszafele, miután kiszívta a tenger és a nap az erődet, igencsak megterhelő és kemény. Mindenesetre megéri :) (kimerültségünkre hivatkozva fentről nem sikerült a legjobb képet készíteni, de azért megmutatom nektek :) :

Gialos minden évben tartogat meglepetéseket, egyre jobban szeretem. Első évben még hatalmas kövek voltak a víz alján ami miatt nagyon veszélyes volt, de a 2., 3. évben, illetve idén a hullámok teljesen átalakították, és azok a nagy kövek eltűntek, nagyon szuper! Ráadásul rendkívül jó képeket lehet csinálni! :P

Kathismán voltunk idén a legtöbbet. Nagyon jó hosszú és széles a partja, el lehet férni, és jókat lehet játszani is a parton. Akár ejtőernyőzésre is van lehetőség. Érdekesség, hogy egyedül itt van WC, a többi parton nincs. Igaz bár, ahol lehet venni fagyit, kávét, szendvicset stb. az minden parton megtalálható.

Porto Katsiki valóban meseszép, bár nekem mindegyik part nagykedvenc. Itt is van 100 lépcső, de ez elenyésző mennyiség, mi volt, hogy naponta többször is megtettük, mert felmentünk kávézni vagy fagyizni.
Sajnos idén a hullámok miatt nem volt olyan nagy a part, így kicsit heringparti volt.

Mi ugyan nem fürödtünk Vasilikiben idén, de ez a part nagykedvenc a szörfösök között, ugyanis nagyon jó szelet kapnak délutánonként. Ha jól tudom még versenyeket is rendeznek itt. (ez a kép reggel készült, délután sokkal többen vannak)

Ezen a szigeten túl sok látnivaló nincs, csak kettő: a vízesés illetve a világítótorony. De persze szerveznek hajóutakat a környező szigetekre, amikre érdemes legalább egyszer befizetni. :)

És hogy most a bloghoz is kapcsolódjak, írok az ételekről is. Mert ha már tengerparton vagyunk, akkor aztán adunk az élvezeteknek. :D

Szinte minden tengeriherkenytűt ettünk. Az én személyes kedvencem a kagyló, amikor csak tehettem azt ettem. De persze ettünk rántott tintahalat, polipot, keszeget, lazacot, kardhalat, nyelvhalat, és tőkehalat. Meg persze gyrost..nyammi :P
Anya személyes kedvence a halak közül a nyelvhal, valóban nagyon finom. :) De én ezek közül mindet ajánlom, mert valóban nagyon finomak.

Bal: rántott kagyló <3  Jobb: polip

Bal: nyelvhal Jobb: kardhal

Bal: paradicsomos kagyló <3 Jobb: rántott tintahal

Bal: lazac Jobb: paradicsomos kagyló (ez volt a legjobb!!! és hatalmas, nyammi <3)

Desszertként ettünk óriás palacsintát, amibe tettek nutellát, kekszet és banánt. Nagyon finom volt. :)
Illetve az egyik beülős helyen pedig waffles-t ettünk. Ez hasonlít az itthoni gofrihoz, de szerintem az finomabb. Erre is tettek nutellát, kekszet és banánt, plusz tejszínhabot. :)

Waffles

Végül nem is lett olyan rövid ez a beszámoló, remélem tetszett! Ha bármi kérdésetek van, akkor írjatok nyugodtan. :)

4 megjegyzés:

1. Azt meghiszem, hogy szuper volt, a képek alapján nem is lehetett másképp! :) A tenger színe pedig gyönyörű! Az az igazi homokos part, türkiz színben.... !! még Korfun fizettünk be egy hajókázásra a Kék lagúnába, soha olyan kék színt még élőben nem láttam! :) Örülök, hogy ilyen szuper nyaralásotok volt!

VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nagyon szuper volt!:) Igazából nem homokos a part, hanem kavicsos, és a mészkő miatt ennyire szép kék a tenger :) Ezen a részen le sem lehet látni az aljára, csak a sziget másik oldalán, így búvárkodni nem tudtunk :(
      Fú biztos az is gyönyörű lehetett, kíváncsi lennék Korfura is. :)
      Remélem majd te is írsz élménybeszámolót a nászútról!:)

Törlés
    2. Hujjuj, igyekszem a beszámolóval, de sajnos az autónk keresztül húzta a számításainkat, a repülő pedig irtó drága így az indulási időpontunkhoz közel :( Szóval még nem tudjuk, mi lesz, lehet hogy jövőre lesz a "nagy" nászút és idén csk a közelben pancsolunk :)

3. Ó sajnálom :(
      Az is biztos szuper lesz, hisz együtt lesztek!!:) Érezzétek jól magatokat előre is!:)